Liikuntaleikkikoulu on suunniteltu lapsen omista lähtökohdista. Sen tarkoituksena on tukea lapsen monipuolista kehittymistä niin liikunnan, tunne-elämän kuin sosiaalisuudenkin alueella. Liikunta on väline lapsen kasvun tukemisessa! Liikuntaleikkikoulu tarjoaa lapselle kehittäviä elämyksiä ja liikunnan iloa.
Liikuntaleikikoulussa lapsi oppii:
Liikuntaleikkikoulussa jokainen kokee onnistumisen elämyksiä!
Liikuntaleikkikoulu kokoontuu kerran viikossa kahdessa eri ryhmässä (3-4 v ja 5-6 v). Kerran kuukaudessa pidetään perheliikuntatunti, jolle myös aikuiset osallistuvat. Lapset saavat myös tehtävävihkon, joka sisältää liikunnallisia kotitehtäviä. Liikuntaleikkikoululle asetetut tavoitteet ja monipuolisuus toteutetaan neljän tunnin jaksoissa. On palloilu-, temppuilu-, perusliikejaksoja niin, että kaikkia tärkeitä perusliikkeitä (esim. juokseminen , hyppääminen, pyöriminen jne.) tulee harjoiteltua.
Yhden tunnin rakenne:
The physical education playschool is designed from the child's own perspective. Its purpose is to support the child's versatile development in the areas of physical education, emotional life and social life. Physical education is a tool for supporting a child's growth! The physical education playschool offers children developmental experiences and the joy of physical education.
At the physical education playschool, a child learns:
At the Sports Play School, everyone experiences success!
The physical education playschool meets once a week in two different groups (3-4 years and 5-6 years). Once a month, a family exercise class is held, in which adults also participate. Children also receive a workbook that contains physical homework. The goals and versatility set for the physical education playschool are implemented in four-hour periods. There are ball games, trick play, and basic movement periods so that all important basic movements (e.g. running, jumping, spinning, etc.) are practiced.
One hour structure: